سئو خارجی چیست

سئو خارجی off page چیست؟ + نحوه اصولی سئو خارجی سایت لیست کامل آیتم ها سون بک لینک

به طور کلی می‌توان گفت کلمه کلیدی، همان کوئری (Query) است که کاربر در فرایند جستجوی گوگل (Google Search) وارد می‌کند. هدف استفاده از کلمات کلیدی هم این است که یک محتوا برای این جستجو، رتبه خوبی بگیرد.پس تولید محتوا بر اساس تحقیق کلمات کلیدی کماکان ادامه دارد. اما تغییری که ایجاد شده، این است که باید این کلمه کلیدی را برای گوگل به یک انتیتی یا موجودیت تبدیل کنید. برای این کار باید در طول محتوا از مفاهیم مرتبط با کلمه کلیدی استفاده کنید. در حقیقت، قید شدن اسم برندتون توی وبسایت‌های دیگه هم نقش کلیدی در اعتماد گوگل به شما داره. بنابراین تا اینجا می‌شه گفت که بک لینک گرفتن و قید شدن اسم برند بخشی از سئوی خارجی‌ان.

هر چه تعداد لینک‌های خارجی باکیفیت به وب‌سایت شما بیشتر باشد، گوگل بیشتر به شما اعتماد می‌کند و رتبه سایت شما در نتایج جستجو بالاتر می‌رود. لینک‌سازی خارجی به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای شما ارزشمند است و دیگران به آن استناد می‌کنند. اگر از سایت‌های معتبری لینک دریافت کنید، این امر به شدت روی اعتبار دامنه (Domain Authority) و رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، دریافت لینک از سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم ممکن است نه تنها به بهبود رتبه شما کمک نکند، بلکه باعث جریمه شدن سایتتان توسط گوگل نیز بشود. قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو، هدف یا آرزوی بسیاری از وبمستران است.

از دیگر نمودهای انتیتی در SERP، می‌توان به خوشه‌های نیت (Intent Clusters) اشاره کرد. وقتی کاربر یک موجودیت را جستجو می‌کند، گوگل مجموعه‌ای از اطلاعات خوشه‌ای را برای این انتیتی نمایش می‌دهد که همه آنها به‌نوعی با نیت و هدف کاربر ارتباط دارد. اگر در وب‌سایت خود این عناوین مرتبط با این موجودیت را به‌صورت خوشه‌ای پوشش داده باشید، گوگل شما را جزو منابع برتر این عناوین نشان می‌دهد. با دیجیتال شدن بازار رقابتی، بیشتر برندها اهمیت سئو یا همون بهینه‌سازی وبسایت رو متوجه شدن. برندها امروزه می‌دونن که داشتن یه استراتژی سئوی خوب نه تنها برای تصویر برند خوبه بلکه کمک می‌کنه تا برند در طولانی زمان بتونه فعالیت پایدار و مسمر ثمری داشته باشه. یکی از قدرتمندترین و جامع‌ترین ابزارهای تحلیل بک لینک است که امکانات گسترده‌ای را برای بررسی لینک‌ها، کلمات کلیدی، ترافیک و … ارائه می‌دهد.

در استفاده از انکرتکست‌ها باید تنوع و خلاقیت به خرج داد تا عبارت لینک از تناسب معنایی برخوردار باشد. مزرعه لینک یا Link Farm گروهی از سایت‌ها (معمولاً فقط به شکل بلاگ) هستند که فقط با هدف لینک‌دادن به یکدیگر ساخته می‌شوند. یکی از عمیق‌ترین چاله‌ها در سئو off page، گرفتار‌شدن در تبعات تکنیک‌های بلک‌هت است. استراتژی‌های کلاه‌سیاه عبارت‌اند از متدهایی که با سوءاستفاده از قوانین یا دورزدن ابهامات الگوریتم‌ها اجرا می‌شوند. DA قدرت یا اعتبار دامنه، احتمال کسب نتایج برتر در SERP را تخمین می‌زند و ارزش سایت نزد گوگل را نشان می‌دهد.

از طرف دیگه لینک نوفالو یعنی اینکه به ربات گوگل یا همون اسپایدرها گفته بشه که این لینک رو نباید بهش ارزش یا اعتبار داد. بنابراین، لینک نوفالو کاربردی در رنکینگ نداره و صرفا یه تلاشه که یه سایت دچار وب اسپم نشه. هرچقدر اعتبار دامنه ای که از آن لینک دریافت می کنید بیشتر باشد، گوگل نیز برای آن ارزش بیشتری قائل می شود. بنابراین هنگام انتخاب سایت برای رپورتاژ آگهی، با استفاده از ابزارهای موجود Domain Authority آن را نیز بررسی کنید. خوراک خبری یا RSS یک ابزار بسیار جذاب و کاربردی است که به کاربران کمک می کند تا از پست ها و بروزرسانی های جدید سایت شما مطلع شوند. RSS به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای کاربران محسوب می شود که فرمت XML دارد.

وقتی وبسایت‌های دیگر حتی بدون لینک مستقیم نام برند را ذکر کنند، گوگل متوجه می‌شود و آن را به حساب اعتبار و تناسب معنایی می‌گذارد. منشن‌های بدون لینک نفوذ و شهرت سایت را به موتور جستجو اثبات می‌کنند. پس از اعمال جریمه برای انواع ترفندهای سئو کلاه سیاه، رویکرد سئوکار‌ها در بهینه‌سازی خارجی عوض شد. امروزه دیگر فقط لینک‌سازی اهمیت ندارد؛ گوگل به این فکر می‌کند که چه کسی، در چه بستری و با چه محتوایی به شما لینک‌ داده است. اگر شما محتوایی از وب سایت خود را روی وب سایت دیگری بازنویسی کنید، گوگل همواره آن نسخه‌ای را نشان می‌دهد که فکر می‌کند برای کاربر مناسب‌تر است نه آن ورژنی که شما می‌خواهید.

هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. در دوره آموزش سئو به شما آموزش می‌دهیم چطور استراتژی این مرحله از سئو را بچینید تا بتوانید بازدهی خوبی از هزینه‌های صرف شده بگیرید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

هرچه امتیاز‌های بیشتر و باکیفیت‌تری جمع کنید، رتبه وب‌سایت از رقیبان بیشتر می‌شود. سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وب‌سایت‌های فارسی‌زبان طراحی شده. با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آن‌ها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics می‌توانید داده‌های پنهان‌شده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامه‌ریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. ابزارهای سئو از روش‌های مختلفی برای محاسبه‌ امتیاز اسپم یک سایت استفاده می‌کنند که هرکدام از آن‌ها الگوریتم خاص خود را دارند.

استراتژی‌های رایج سئو خارجی شامل لینک‌سازی، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، پست‌های مهمان، پادکست و بازاریابی ویدئویی است. به طور خلاصه، هر فعالیتی که شامل انتشار محتوا در وب سایت شما نباشد، سئو خارجی محسوب می‌شود. می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند.

بنابراین اینکه پستی هزاران لایک غیر واقعی دریافت کند هیچ کمکی به رتبه وب‌سایت نخواهد کرد. اما اگر پستی در شبکه‌های اجتماعی واقعا مورد توجه قرار بگیرد یا وایرال شود به صورت غیر مستقیم روی رتبه‌‌بندی وب‌سایت اثرگذار است. توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک می‌کند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند.

با ارائه یک تعریف و بررسی اهمیت آف پیج در قالب مطالب فوق، سعی کردیم بخشی از زوایای مبهم را روشن کنیم. برای مثال در یوتیوب، وبمسترها و سئوکار‌های مجرب به آموزش مباحث مختلف سئو آف پیج می‌پردازند. یک سورس آموزشی دیگر، دوره‌ها و پکیج‌ها هستند که برای تهیه‌شان باید هزینه بپردازید. چنین گزارش‌هایی به جلب‌توجه بنگاه‌های خبری، بلاگرها و فعالان حرفه‌ای صنعت منجر می‌شوند. کسب برند منشن و بک‌لینک‌ جزو دستاوردهای ارزشمند این استراتژی هستند.

گوگل تعداد و کیفیت بک لینک ها را در رتبه دهی به سایت محاسبه کرده و نتایج حاصل از بررسی ها نشان می دهد که بک لینک ها بسیار بر روی رتبه سایت ها موثر واقع می شوند. هرچه تعداد بک لینک سایت بیشتر باشد، این رای بیشتر است ولی باید مراقب باشید که گوگل تصور نکند که شما برای برنده شدن رای خریده اید. تصور کنید که سایتی یک مطلب منتشر کند و با بک لینک سایت شما را به عنوان رفرنس آن متن معرفی کند. قطعا این موضوع نشانه این است که اطلاعات سایت شما اطلاعات مفیدی است. سئو خارجی در مقایسه با سئو داخلی چالش‌های بیشتری دارد و بسیاری از جنبه‌های آن در کنترل شما نیست.

اما همین تجربه، بارها و بارها به ما ثابت کرده که سئو خارجی یا همان off page، آنقدر قِلِق و تکنیک دارد که کوچکترین اشتباهی در انجام آن، می‌تواند به افت شدید بازدیدهای صفحه هدف منجر شود. موتورهای جستجو با پایش وب‌سایت‌ها و کاوش در صفحات آن، محتوای صفحه را بر اساس معیارها و ایندکس‌های الگوریتم خود خوانده و طبقه‌بندی می‌کنند. هرچه تعداد وب‌سایت‌های سطح بالاتری به وب‌سایت مورد نظر لینک داده باشند، به همان نسبت رتبه وب‌سایت بالاتر و جایگاه و ارزش وب‌سایت در فهرست نتایج جستجو، بالاتر خواهد رفت. می‌توانید وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر در حوزه تخصصی کسب و کار را پیدا کنید و به محتوای آن‌ها لینک خروجی ایجاد کنید. اطلاع‌رسانی از ایجاد چنین بک‌لینک‌هایی را از طریق ارسال ایمیل انجام دهید.

تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. اسپم اسکور یک معیاری است که احتمال اسپم شناخته شدن یا نشدن سایت توسط موتورهای جستجو را نشان می‌دهد. این شاخص توسط ابزار Moz و بر اساس یک سری عوامل محاسبه می‌شود که در مقاله به آن‌ها پرداخته شده است. «صفحه تماس با ما» یکی از اجزای مهم هر ‌سایت است که امکان ارتباط با مدیر سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عدم وجود این صفحه یا ارائه اطلاعات نادرست یا ناقص در آن، نشان‌دهنده یک سایت اسپم است. به همان نسبت اطلاعات تماس دقیق و کامل، فرم تماس کاربردی، اطلاعات در مورد شرکت یا صاحب سایت از ویژگی‌های یک «صفحه تماس با ما» معتبر است.

بنابراین لینک خوب، لینکی است که از یک منبع واقعی به وب‌سایت ارجاع داده شده باشد. بهترین راه برای جلب لینک خوب، تولید محتوای با کیفیت و انتشار محتوای سئو شده است که مورد پسند و استفاده افراد دیگر قرار بگیرد و به آن ارجاع دهند. با انجام این تکتینک های سئو خارجی شما می‌توانید به بهبود رتبه سایت خود در گوگل کمک شایانی کنید. خزنده‌های گوگل این سیگنال‌ها را «دریافت» (Pick up) می‌کنند و آن‌ها را بر اساس برداشت کاربران از برند مورد ارزیابی قرار می‌دهند. بنابراین برای بهبود سئو خارجی باید تمامی دفعاتی را که نام برند، محصول یا نویسندگان در سراسر وب ذکر می‌شود دنبال کنید و به کامنت‌های منفی یا گمراه کننده نیز پاسخ مناسب دهید. «لینک سازی» (Link Building) به عنوان موثرترین و اصلی‌ترین تکنیک سئو خارجی شناخته می‌شود.

در محتوایتان به این سوالات پاسخ دهید تا به درک بهتر گوگل نیز کمک کنید. اقتدار دامنه یه معیار اندازه گیری یا نوعی امتیازه که سایت Moz ساخته و به ما یه تصویر کلی از عملکرد سایت می‌ده. وقتی داریم فعالیت‌‎های مرتبط با سئو خارجی انجام می‌دیم، مهمه که اقتدار دامنه رو در نظر بگیریم. درواقع اقتدار دامنه که بعضا بهش DA هم می‌گن، کیفیت سایت رو به ما نشون می‌ده. اما سئو خارجی چیه، چه اهمیتی داره و برای ما چیکار می‌کنه؟ تو این مقاله از سری مقالات آموزش سئوی میزفا می‌خوایم به این موضوع بپردازیم.

بک لینک ها و لینک هایی که از سایت های دیگر دریافت می کنید باید با وب سایت شما سازگار باشند تا درک سایت شما توسط موتور های جستجو را افزایش دهند. بک لینک را می توانید از انواع محتوا مانند تصویر یا متن از سایت های دیگر دریافت کنید. سئو یا بهنیه سازی موتورهای جستجو، سیستمی است که به وب سایت ها کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه های بالاتر و بهتری کسب کنند. فرآیند بهنیه سازی به دو صورت سئو داخلی و سئو خارجی در بخش های مختلف سایت با هدف یکسان کسب رتبه برتر انجام می شود. بوک مارک یا نشان کردن صفحات وب در مرورگرها یکی از تکنیک‌های خارجی سئو برای افزایش رتبه سایت است.

اما باید توجه داشته باشید که همه دایرکتوری‌ها به یک اندازه معتبر نیستند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین تکنیک های سئو خارجی را با هم بررسی می‌کنیم. یعنی شما در حال بهبود ظاهر و محتوای داخلیِ فروشگاهتان هستید تا مشتریان بیشتری جذب کنید. مردم دوست دارند بدانند اینفلوئنسرها درباره چیزهای مختلف چه نظری دارند. با این روش می‌توانید ارتباطتان با اینفلوئنسرها را بهبود دهید و از اعتبارشان برای افزایش اعتبار برندتان بهره ببرید. ما در تسمینو، اهمیت مسائل آف پیج سایت را درک کرده‌ایم و به‌همین دلیل در این مقاله به بررسی آن پرداختیم.

در واقع PBN گروهی از سایت‌ها هستند که برای ساخت بک‌لینک و کمک به بالا بردن رتبه یک سایت در گوگل استفاده می‌شود. بک‌لینک‌ها برای سئوی سایت بسیار مهم هستند، چون گوگل از آن‌ها برای سنجیدن اعتبار سایت استفاده می‌کند. با کمک PBN می‌توان سریع‌تر رتبه سایت را بهبود داد، اما باید با دقت از آن استفاده کرد تا نتیجه خوبی بگیرد. در این مطلب از بخش آموزش سئو سایت پارس‌پک به طور کامل با اهمیت و نحوه استفاده از PBN آشنا خواهید شد. به زبان فارسی این عبارت به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می­باشد.

سایت هایی وجود دارند که می توانید ویدیوهای مرتبط با کسب و کار خود را در آنها قرار دهید، مانند آپارات و یوتیوب. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. کاربران این کلمات را زمانی جستجو می‌کنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند. عبارت‌هایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب می‌آیند. برای بهینه‌سازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما به‌راحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند.

هرچقدر در تولید محتوا محتاط تر باشید و مطابق اصول پیش بروید نتیجه بهتری در سئو سایت به همراه دارد و در نهایت رتبه سایت بهتری نیز خواهید داشت. همچنین می‌توانید از کسانی که می‌خواهند از محتواهای شما استفاده کنند بخواهید که یک متا تگ نو ایندکس اضافه کنند تا جلوی ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو را بگیرند. پس در شبکه‌های اجتماعی قدرتمند ظاهر شوید، با مخاطبین خود حرفه ای برخورد کنید و از آن به عنوان کانالی برای معرفی برند خود استفاده کنید. یکی از قوی‌ترین نشانه‌های اینکه شما در حال برندسازی خوبی هستید این است که برند شما بیشتر از قبل جستجو شود. برای اینکه ببینید در طول زمان چقدر میزان جستجوی برند شما تغییر کرده است، به سراغ ابزار Keyword Overview بروید و نام برند خود را تایپ کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این تخمین‌ها ممکن است با توجه به شرایط خاص وب‌سایت و تغییرات در الگوریتم‌های موتورهای جستجو متغیر باشند.

ایجاد محتوای متنوع و جذاب (مقالات آموزشی، ویدیوهای سرگرم‌کننده، اینفوگرافیک‌های کاربردی و…) می‌تواند طیف وسیعی از مخاطبان را جذب کند. مثلا اگر شما برای اولین بار یک تخصص یا یک کسب و کاری متفاوت را ایجاد کرده اید در این حالت باید اطلاعات مفیدی را در این مورد ارائه نمایید و در اختیار مخاطبان خود قرار بدهید. با تشویق مشتریان به نوشتن نظرات مثبت و قرار دادن لینک به وب‌سایت شما. پروفایلتان را کامل کنید و مطمئن شوید امضای (Signature) شما دارای لینک و انکر تکست مناسب است تا هر وقت کامنت می‌گذارید، کامنت همراه با امضای شما و انکر تکست مناسب نمایش داده شود. در گوگل سرچ کنید تالار گفتگو، یک تالار گفتگوی مناسب پیدا کنید و فعالیتتان را شروع کنید. در بحث‌های مرتبط با محصول و خدماتتان در تالارهای گفتگوی مختلف شرکت کنید.

سازندگان PBN معمولاً برای مخفی نگه‌داشتن ارتباط بین سایت‌های شبکه از تکنیک‌هایی مانند استفاده از دامنه‌های منقضی‌شده، هاست‌های مختلف‌ و ‌اطلاعات جعلی استفاده می‌کنند. گوگل این عدم شفافیت را به عنوان فعالیتی مشکوک شناسایی می‌کند و آن را دلیلی برای اعمال جریمه می‌داند. Anchor Text (متن قابل کلیک لینک) نقش مهمی در سیگنال‌دهی به گوگل درباره موضوع لینک دارد. اگر انکرتکست شامل کلمات کلیدی هدف شما باشد، تأثیر بیشتری خواهد داشت. با این حال، زیاده‌روی در استفاده از انکرتکست‌های دقیق می‌تواند باعث جریمه توسط الگوریتم پنگوئن گوگل شود. بحث محتوا و معماری درست آن، پیش از گسترش مفهوم انتیتی هم در بهینه‌سازی وب‌سایت (Website Optimization) مطرح بود.

در این مقاله از سئوکار با سئو خارجی، تکنیک های برتر و مزایای مهم آن آشنا شدیم. سئو خارجی یا Off-page SEO عبارت است از مجموعه ای از تکنیک های خارج از سایت، که امکان نمایش بیشتر سایت شما را در موتورهای جستجو فراهم می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره سئو سایت شرکت سئوکار بهره مند شوید. یکی دیگر از تکنیک های بسایر رایج در سئوی خارجی و روش های مفید برای لینک سازی، ارسال پست مهمان است. با استفاده درست از این روش می توانید مخاطب بیشتری جذب نمایید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

یکی از تکنیک‌های پیشرفته در سئو آف پیج که می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند، ترمیم لینک شکسته (Broken Link Building) است. سپس به صاحب سایت اطلاع می‌دهید که لینک مورد نظر خراب است و پیشنهاد می‌کنید که به جای آن به محتوای شما لینک دهند. این روش یکی از بهترین تکنیک‌های لینک‌سازی خارجی است؛ زیرا به هر دو طرف کمک می‌کند. سایت منبع می‌تواند لینک‌های خراب خود را تعمیر کند و شما هم از فرصت ایجاد لینک‌های با کیفیت بهره‌مند می‌شوید. در این مقاله پاسخ سوال “سئو خارجی چیست” را گفتیم و فهمیدیم که سئو خارجی یکی از عوامل کلیدی در موفقیت آنلاین هر کسب و کاری است.

همچنین، عدم نظارت منظم بر شبکه و به‌روزرسانی محتوای آن می‌تواند منجر به کاهش اعتبار لینک‌ها و دریافت جریمه‌های سنگین از سوی موتورهای جستجو شود. بنابراین، بدون داشتن منابع لازم برای طبیعی‌سازی و مدیریت دقیق شبکه، ورود به این روش بسیار خطرناک خواهد بود. با دریافت جایگاه بهتر در وب سایت، کاربران بیشتری وارد سایت ما خواهند و ترافیک وب سایت نیز افزایش می یابد. علاوه بر این تکنیک های سئو خارجی مانند استفاده از شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و غیره به افزایش بازدید کاربران از سایت ما کمک می کند. در این مقاله توضیح دادیم سئو خارجی چیست و درباره کلاه سفید و کلاه سیاه بودن و تکنیک‌های آن صحبت کردیم. آنچه خواندید، اطلاعات تئوری درباره آف پیج سئو بود؛ یادگیری عملی این مبحث به زمان و توضیحات بیشتر نیاز دارد؛ همچنین بخشی از یادگیری آن با کسب تجربه حاصل می‌شود.

انتشار پست میهمان باعث قرار گرفتن برند شما در معرض مخاطبان متفاوت و دریافت منشن و بک لینک می‌شود. اضافه کردن دو یا سه لینک به پست میهمان یک روش ایجاد بک لینک است و باعث افزایش رتبه گوگل می‌شود. پست مهمان یا Guest Post به مقاله یا محتوایی اطلاق می‌شود که توسط یک نویسنده یا وبلاگ‌نویس مهمان، در وب‌سایت یا وبلاگ شخص یا سازمان دیگری منتشر می‌شود و یکی از روش‌های سئو خارجی است. ابزارهای بررسی بک لینک ذکر شده در بالا امکانات مختلفی (تغییرات بک لینک یک دامنه در طول تاریخ، سنجه‌های مختلف برای ارزیابی کیفیت بک لینک‌های دامنه و …) دارند. از ابزارهای بالا برای بررسی بک لینک‌های رقبا هم می‌توانید استفاده کنید. گزارش Links سرچ کنسول هم یکی دیگر از روش‌های بررسی وضعیت بک لینک‌های سایت شماست.

ترکیب این استراتژی با متدهای سنتیِ روابط عمومی، سایت را به منبع دست‌اول برای پلتفرم‌های خبری تبدیل می‌کند. اخبار رونمایی از محصولات جدید، فناوری‌ها و پیشرفت‌های حوزه یا دیتای اختصاصی ارزش خبری بالایی دارند. شرکت فناوری و آموزشی پرتو تبریز، با هدف ارائه راه کارهای نرم افزاری مبتنی بر هوشمند سازی برای موسسات آموزشی در سال 1385 در قالب مجتمع فنی آموزشی با مجوز رسمی از وزارت کار و امور اجتماعی تاسیس شد. اما اگر هیچکسی با محتواهای شما ارتباط برقرار نکند، تمام تلاش‌هایتان بیهوده خواهد بود. اینجا نقطه‌ای است که اینفلوئنسر مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ با هم به کمک شما می‌آیند. برای فهمیدن امتیاز اعتبار یا AS یک دامنه، می‌توانید از ابزار Backlink Analytics استفاده کنید.

درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به الیت دیزاین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. امروزه الگوریتم ونیز گوگل به عنوان یک نقطه عطف در دنیای سئو ظهور کرده است. همچنین با تهیه یک خبرنامه ایمیلی می‌توان گزارش‌های سالانه را به‌طور خودکار برای اینفلوئنسرهای حوزه ارسال کرد. در تهیه گزارش سالانه باید از جدول‌ها، نمودارها و اینفوگرافیک به بهترین شکل ممکن استفاده شود تا آمار اشتراک‌گذاری در سوشال به حداکثر برسد. بازاریابی فرد تأثیر گذار یا Influencer، به شکل‌های مختلفی در سال ۲۰۲۴ دیده می‌شود.

همچنین با قرار دادن لینک سایت خود در قسمت پروفایل این شبکه ها، می توانید بک لینک با کیفیت دریافت کنید. منظور از فروم نوعی مجمع عمومی است که هرکسی در هر جای دنیا می‌تواند در آن عضو شود در هر زمینه‌ای با سایر اعضا مشورت کند. بهتر است که فروم آنلاین مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و با دادن نظرات و پاسخ به سوالات در آن فعالیت کنید این کار علاوه بر اینکه شما را متخصص معرفی می‌کند به شناخته شدنتان هم کمک می‌کند. با ایجاد اینفوگرافیک‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دیگر. شما می‌توانید با مطالعه مقاله “بهبود سئو سایت“، اطلاعات مفیدی درباره راهکارهای بهینه سازی سایت خود به دست بیاورید.

لازم به ذکر است که کدهای اسکیما (Schema) را می‌توانید به‌راحتی با ابزار Schema.org نیز تولید کنید. وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو می‌کند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن می‌بیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتی‌های خاص نمایش داده می‌شود). پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصه‌ای را به‌‌صورت خودکار در مورد موجودیت‌ها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش می‌دهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ببینند. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.

ما در دوره سایت آموزش سئو چند و چون این فرایند را توضیح می‌دهیم و به شما آموزش خواهیم داد که چطور بدون جریمه شدن، بک لینک بگیرید. لینک‌های طعمه به محتوایی گفته می‌شود که برای دریافت لینک طراحی شده و باعث جذب و ترغیب بازدیدکنندگان می‌شود. لینک طعمه راه دیگری برای بهبود رتبه سایت می باشد و یکی از بهترین راه‌های کسب بک لینک بدون جریمه شدن توسط گوگل است. زمانی که مطلبی از سایر سایت‌ها کپی می‌کنید موتورهای جستجو با مشاهده مطلب کپی شده فوراً آنها را جریمه می‌کنند بنابراین خوب است منبع اصلی با یک لینک معرفی شود. تجربه سئو کاران سایت پرش نشان می‌دهد که سئو خارجی، یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو است.

حالا که به انتهای مقاله رسیده‌اید باید اصول، تکنیک‌ها و اشتباهات رایج این حوزه را تا حدودی فرا‌گرفته باشید. باید این نکته را درک کنید که بهینه‌سازی off-page مستلزم دقت همه‌جانبه است. در حوزه سئو، بهینه‌سازی بیش از حد یا اور اپتیمایز (Over-optimization) یک اشتباه رایج است. زیاده‌روی در بهینه‌سازی خارجی سایت می‌تواند آثار منفی برجای بگذارد. در واقع وقتی از یک تکنیک جواب می‌گیریم، برای اجرای شدیدتر آن وسوسه می‌شویم. سئو کلاه سیاه نقطه مقابل سئو کلاه‌سفید (ایجاد اعتبار بلندمدت بر اساس قوانین گوگل) هستند.

شما هم می‌توانید تعداد دامنه‌های منحصر به فردی که به سایت شما لینک داده‌اند را در تب referring domains ابزار backlink analytics ببینید. بسیاری از مختصصان سئو بر این باورند سئو فنی بخشی از سئو داخلی است و نمی‌توان و نباید این دو تکنیک را از یکدیگر تفکیک کرد. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازیم. کلیدواژه‌های با رقابت کمتر را انتخاب کنید تا ریسک شناسایی کاهش یابد. برای هر محتوا، حداقل 10 کلیدواژه تعیین کرده و تغییرات کوچکی مانند اضافه کردن برندتان به آن‌ها ایجاد کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری