لینک بیلدینگ برای تصاویر
لینک بیلدینگ Link Building چیست؟ جدیدترین تکنیک های لینک سازی 2023
لینک بیلدینگ خارجی به معنای دریافت لینک از یک وبسایت به وبسایت خودتان و لینک بیلدینگ داخلی، لینک کردن صفحات مرتبط وبسایت به یکدیگر میباشد. در این مقاله به توضیح روشهای لینک بیلدینگ داخلی و خارجی اشاره خواهیم کرد. مرتبط بودن کلمات اطراف لینکی که به سایتتان می دهید تاثیر زیادی در ارزش آن لینک دارد. به عنوان مثال اگر در صفحه ای که در مورد فروشگاه اینترنتی است با کلمه ای در همین حوزه به سایتتان لینک می دهید، اعتبار زیادی را به سایتتان منتقل کرده اید. اما اگر کلمات آن صفحه در مورد آشپزی باشد، اعتبار لینک سازی شما بسیار کم شده و حتی گوگل را به خود مشکوک می کنید.
اینجوری، شریکت بخشی از اقتدارش رو به تو منتقل میکنه و وبسایتت بازدیدکنندههای بیشتری جذب میکنه. یه راه برای شناسایی بهترین شرکا از طریق شاخصهای اقتدار دامنه (DA) و اقتدار صفحه (PA) ابزار Link Explorer سایت MOZ هست. اگه نیاز داری به یه وبسایت مشکوک اشاره کنی، مثلاً میتونی از تگ نوفالو استفاده کنی تا اقتدارت رو باهاش به اشتراک نذاری. اما مثل هر تصمیمی در دنیای سئو، اول باید کاربر رو در نظر بگیری، بعد نگران ربات ها باشی. متن این قسمت معمولا فرمتی متفاوت دارد و به شکلی است که در کنار متن های اطراف جلب توجه کند.
به زبان ساده، هرچه تعداد و کیفیت لینکهای ورودی به سایت شما بیشتر باشد، موتورهای جستجو سایت شما را معتبرتر میدانند و در نتیجه رتبه سایتتان در نتایج جستجو بهبود مییابد. لینک بیلدینگ و خرید بک لینک یکی از اصول اساسی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل بسیار حیاتی می باشد. با تغییرات مکرر الگوریتم های گوگل، روش های لینک بیلدینگ نیز تغییر کرده و بهینه سازان وب نیاز دارند تا با تغییرات روزافزون الگوریتم ها همگام شوند. در این مقاله به بررسی نکات اصولی لینک بیلدینگ برای بهبود جایگاه سایت در گوگل خواهیم پرداخت. برای افزایش لینک سازی، میتوانید از راهکارهایی مانند ایجاد محتوای ارزشمند، استفاده از روشهای متنوع لینک سازی، به روز رسانی محتوا و سایت، و ایجاد شبکههای اجتماعی استفاده کنید. همچنین، میتوانید با ارتباط برقرار کردن با وبمستران و سایتهای مرتبط با حوزهی فعالیت خود، از آنها خواهش کنید تا لینکهایی به سایت شما دهند.
برای به کار بردن تکنیکهای لینکسازی در عمل، مهمه که فاکتورهای ارزیابی لینک گوگل رو در ذهن داشته باشی. به دست آوردن لینکهای زیاد تو یه مدت کوتاه معمولاً نشون دهنده یه فعالیت کلاه سیاه هست، چون یه پروفایل لینک طبیعی رشد تدریجی داره. استفاده از تطابق دقیق کلمه کلیدی تو انکر تکست یه بکلینک یه راه برای تقویت اقتدار برای اون عبارت هست. انکر تکست – متن قابل کلیک لینک – هم چیزهای زیادی درباره صفحه لینک شده میگه. امروزه، این معیار هنوز یکی از مهمترین فاکتورها تو ارزیابی لینکهای گوگل هست، اما نمیتونه به تنهایی در نظر گرفته بشه. الگوریتم گوگل اینطور تعریف کرد که وقتی صفحات با کیفیت بالا از دامنههای مختلف به صفحه ای لینک می دن، در واقع بخشی از اقتدارشون رو منتقل میکنن که معمولاً بهش لینک جوس (Link Juice) میگن.
به کمک ابزاری مانند Google Alerts میتوانید این نوع مطالب را یافته و با ارسال ایمیل از نویسنده بخواهید شما را لینک کند. برای سفارش آنلاین سئوی پیشرفته کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پیشرفته ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید. در تصویر زیر چند نمونه از فروشندههای باتری موبایل گوشی سامسونگ A5 را میبینید که محصول آنها در کنار نام برند و سایتشان در سایت ترب درج شده است. اسپاتیفای Spotify، گوگل پادکست Google Podcasts و شنوتو چند نمونه از رسانهها و پلتفرمهای محبوب پادکست هستند که برای بکلینک بسیار مناسب هستند. سوال اینجاست که چگونه میتوانیم به گوگل اعلام کنیم که این مقالات را در زمان امتیازدهی مورد بررسی قرار دهد یا نه؟ جواب این است که باید نوع لینک را مشخص کنید.
اما امروز رقابت در ساخت بک لینک از طرفی بالا رفته و از طرف دیگر خیلی از بسترهای ساخت لینک مثل انجمن ها و سیستم های وبلاگدهی یا اعتبارشان کم شده یا از بین رفته اند. در این شرایط بعضی سئوکارها مثل من ترجیح میدهند به جای تلف کردن زمان و هزینه مالی شان برای ساخت بک لینک، به سراغ خرید لینک بروند. به این ترتیب هزینه مورد نظر را به افرادی می دهیم که سایت ها یا ارتباطاتی داشته و میتوانند به کمک آنها برای ما لینک های ارزشمندی بسازند. در واقع چندین سال پیش گوگل وقتی که در حال رقابت با یاهو بود، در میان فاکتورهایی که برای سنجش اعتبار سایت ها و رتبه بندی آنها در نتایج جستجو انتخاب کرده بود، بک لینک ها را هم اضافه کرد! یعنی گفت اگر یک سایت در سطح وب لینک های زیادی به خودش جذب کرده باشد به این معنی است که این سایت و این صفحه اعتبار زیادی در نزد مخاطبان دارد.
استفاده از ترکیب مختلف کلمات کلیدی و جملات متن لنگر ، به تنوع و طبیعی تر به نظر رسیدن لینک ها کمک می کند. بک لینک Badge یا نماد نوع خاصی از لینک خارجی است که از طریق یک نماد دیجیتالی برای برند یا سایت شما دریافت میکنید. این لینک نشانهای از اعتبار سایت Hunter.io است که یک بک لینک ارگانیک از سوی سایت بسیار معتبر اچرفس دریافت میکند. این تکنیک ها باعث میشود تا مخاطبین لینکی که در کامنت به اشتراک میگذارید را دنبال کنند تا نهایتا از صفحه یا محتوایی در سایت شما که آن را هدفگذاری کردهاید، بازدید کنند. لینکهای متنوع و درست به گوگل و کاربران این امکان را میدهد که در بین صفحات سایت شما در حرکت باشند و بدیهی است که هر چه این چرخش مداومتر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.
در این مقاله به بررسی مفهوم لینک سازی و اهمیت آن در بهبود سئو و جذب ترافیک سایت پرداختیم. در نهایت، راهکارهایی برای افزایش لینک سازی و بهبود سئو سایت ارائه شد. در نهایت، باید به یادداشت که لینک سازی به تنهایی نمیتواند بهبود سئو سایت را تضمین کند. برای بهبود سئو، باید به تعداد و کیفیت محتوا، استفاده از کلیدواژههای صحیح، افزایش سرعت سایت، بهینهسازی تصاویر و محتوا و … نیز توجه کرد. با توجه به همه این عوامل، لینک سازی میتواند یکی از ابزارهای موثر در بهبود سئو سایت باشد. اصولاً لینک سازی با کلمه کلیدی صفحه، اعتبار زیادی را به آن منتقل میکند.
در واقع سایتی که شما به او لینک داده اید، متقابلاً با لینک دادن به سایت شما، لطف تان را جبران می کند. برایان تریسی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز در کتاب اهداف (Goals) می گوید که هیچ نیرویی نمی تواند شما را از رسیدن به خواسته های زندگی باز دارد. در همین راستا اگر بک لینک های طبیعی می خواهید، ابتدا باید خودتان این کار را شروع کنید. تنها با ساخت لینک داخلی یا همان لینک دادن به صفحات داخلی خود در صفحات سایت خودتان، نمی توانید راه به جایی ببرید. این شاخصها شبیهسازی میکنن که الگوریتم گوگل چطور نتایج جستجو رو بر اساس چندین فاکتور رتبهبندی که موتور جستجو برای ایجاد یه امتیاز اقتدار برای صفحات و وبسایتها استفاده میکنه میبینه.
به عنوان مثال اگر شما سایتی در مورد طراحی سایت با وردپرس دارید بهترین انتخاب شما سایت هایی هست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنند. در ویدیو زیر به زبان راحت، روش لینک بیلدینگ را توضیح داده ایم حتما ببینید. اگر در حیطه تخصصی خودتان نتایج مثبت و قابل توجهی گرفتید، خودتان را محدود به یک زمینه خاص نکنید و اقدام به ساخت مجموعه و گالری های مختلف از تصاویر استوک در حیطه های گوناگون نمایید. بسته به نحوه ساخت سایت، این مرحله شاید جلوی پیاده سازی این تاکتیک را بگیرد. اگر روی پروژه طراحی سایت سرمایه گذاری کرده اید تا یک شرکت از پایه آن را طراحی کند، پیاده سازی چنین تاکتیکی هزینه زیادی می خواهد. کلمه لینک یا انکر تکست (anchor text) همان عبارتی است که کاربر روی آن کلیک میکند و به صفحه مقصد هدایت میشود.
لینکهایی که در هدر، منو، بخش اصلی و میانی محتوا درج میشوند، تاثیر بیشتری دارند زیرا به طور طبیعی توسط کاربران بیشتر مشاهده و کلیک میشوند. در مقابل، لینکهایی که در قسمتهای حاشیهای مانند فوتر یا سایدبار قرار میگیرند، کمتر مورد توجه قرار میگیرند و از نظر موتورهای جستجو نیز ارزش کمتری دارند. این روش نه تنها برای ایجاد بکلینکهای ارزشمند بلکه برای جذب ترافیک ارگانیک و افزایش اعتبار سایت شما در موتورهای جستجو مفید است. این کار، مفهوم به دست آوردن لینک و شایستگی برای رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو را مطرح می کند. لینک سازی بر اساس وب سایت های کم ارزش بسیار دشوار است، اما هنگامی که منبع اطلاعاتی معتبری در اختیارتان باشد، لینک بیلدینگ راحت می شود. گاهی اوقات لینکسازی سبب آشنایی با وب سایتها و وبلاگهای مرتبط با تجارت شما میشود.
برای این کار، میتوانید ایمیل به وبمستران وبسایتهای مرتبط با حوزهی فعالیت خود بفرستید و با آنها همکاری و تبادل لینک انجام دهید. اما اگر در میان یک متن در مورد حیوانات وحشی به سایتتان لینک بدهید، اعتبار آن بسیار کم تر خواهد بود و حتی شاید گوگل را هم به خودتان مشکوک کنید. گوگل از زمانی که متوجه ساخت لینک مصنوعی شد تا به امروز الگوریتم های زیادی را به وجود آورده که بتواند به کمک آنها متوجه شود کدام سایت به شکل مصنوعی در حال لینک بیلدینگ است. این موضوع برای متخصصان سئو، طراحان سایت، صاحبان کسب و کارها، تولید کنندگان محتوا و هر فردی که در زمینه گوگل و سایت فعالیت میکند، ضرورت دارد و باید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورند. در ادامه، انواع کلمات کلیدی را به شما معرفی میکنیم و توضیح میدهیم که از لحاظ هدف کاربر و طول کلمه، این کلیدواژهها چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند و بهتر است که از کدام یک استفاده کنید.
به همین دلیل، اگر بتوانید برای وبسایت خود لینکهایی با کیفیت و معتبر دریافت کنید، در بهینهسازی سایت تان چندین گام از رقبای خود فاصله میگیرید. جالب است بدانید که اینفوگرافیک ها، ۳۷٫۵ درصد بیشتر از یک پست استاندارد وبلاگ باعث ایجاد بک لینک می شوند. این امر باعث می شود ایجاد اینفوگرافیک به عنوان یک تاکتیک و استراتژی مهم برای لینک بیلدینگ شناخته شود که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. در واقع آنها یک محتوای بصری هستند که باید در هر محتوایی که منتشر می کنید، یک مؤلفه اساسی محسوب شوند. شما می توانید با استفاده از سئو ویدئو، صوت، نمودار، سئو عکس و اینفوگرافیک در محتوای خود، سئو سایت خودتان را بهبود بخشید. شما باید با استفاده از داده های آماری و انتخاب یک داستان به روز و جالب، کاربران را در صفحه مورد نظر خود نگه دارید.
این موتورهای جستجو با استفاده از لینکها بین صفحات وب سایت شما و تمام وب سایت های دیگر جستجو می کنند. علاوه بر این، با قرار دادن لینک سایت خود در بخشهایی از فروشگاههای آنلاین که مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند، میتوانید به راحتی ترافیک و بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود جذب کنید. همچنین، بستر فروشگاههای آنلاین میتواند برای افزایش فروش و پیشرفت کسبوکار شما نیز موثر باشد. همچنین این افراد از چه وبسایت های دیگری برای دست یابی به این اطلاعات استفاده می کنند. برای اینکه گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگری بتواند مطالبی که شما در وب سایت تان طراحی کرده اید را پیدا کند شما نیاز دارید که لینک مطالب خود را در یک سایت یا یک صفحه دیگر قرار دهید.
لینک بیلدینگ یکی از قدرتمند ترین راه ها برای بالا آوردن رتبه و امتیاز سایت در موتور های جست و جو است. ما در این مقاله به شما می گوییم که لینک ها چگونه کار می کنند و لینک بیلدینگ چیست و شما چگونه می توانید یک محتوای با ارزش درست کنید و بتوانید برای محتوایتان لینک مناسب تهیه کنید. در اکثر موارد می توانید خوشبینانه نگاه کنید که کاربران به درخواست شما برای بک لینک دادن در ازای استفاده از تصاویر عمل خواهند کرد. با این حال، گاهی اوقات پیش می آید که افراد نسبت به درخواست شما بی توجهی کنند یا حتی فراموش کنند. تمام مواردی که توصیه کردیم در رابطه با تصاویر بودند اما طبیعتا مفاد زیادی وجود دارند تا از این موارد در رابطه با ویدیوها هم استفاده کنید.
از طرف دیگر، برخی بلاگها ممکن است از نظر گوگل اسپم محسوب شوند، بنابراین بهتر است قبل از استفاده، اعتبار دامنه آنها را بررسی کنید. همچنین اگر محتوای تکراری یا بیکیفیت ایجاد کنید، این بلاگها نه تنها به شما کمکی نخواهند کرد، بلکه ممکن است باعث جریمه شدن سایت شما نیز شوند. برای آنکه اهمیت لینک بیلدینگ را درک کنیم، مهم است بدانیم یک لینک چگونه ساخته می شود، موتورهای جستجوگر چگونه آن لینک را می بینند و از آن لینک چه برداشتی دارند. از محتوای خوشهای یا کلاستر (Clusters Content) کمک می گیریم تا این نوع محتوا را بهتر ارائه دهیم، لینک های خوب برای آن ایجاد کنیم و زوایای مختلف موضوع را به صورت مجزا بررسی نماییم. به زبان ساده تر، صفحات ستون در سایت همان صفحات مادر هستند که ما با ایجاد صفحات فرزند، از آن حمایت و پشتیبانی می کنیم تا به نتایج اول گوگل برسد.
با این حال، لینک بیلدینگ باید به صورت اصولی و مطابق با استانداردهای سئو انجام شود تا به جای بهبود، باعث جریمه سایت شما نشود. در دوره سئو به شما تمامی اصول لینکسازی خارجی و لینک بیلدینگ آموزش داده شده است که با شرکت در آن میتوانید بهینهترین حالت لینک بیلدینگ و گرفتن بک لینک را برای وبسایت خود انجام دهید. لینک بیلدینگ یا لینکسازی یکی از مهمترین استراتژیها در بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO) است. این فرایند شامل دریافت لینکهای ورودی از سایتهای دیگر به وبسایت شماست که میتواند بهعنوان یک “تأیید” از سوی سایر سایتها برای محتوای شما محسوب شود. هرچه لینکهای ورودی بیشتر و باکیفیتتری داشته باشید، اعتبار سایت شما در چشم موتورهای جستجو افزایش مییابد، و بهتبع آن، رتبهبندی شما در نتایج جستجو نیز بهبود مییابد.
در واقع گوگل این طور تحلیل می کند که اگر محتوای شما خوب باشد، کاربران دیگر آن را منتشر می کنند تا دیگران هم بتوانند از آن بهره ببرند. اگر سایتتان را راه اندازی کرده اید و محتوا های ارزشمندی نیز تولید کرده اید، اما هنوز برای گفتن بک لینک اقدامی نکرده اید، باید بدانید که بخش زیادی از زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند. راه دیگر برای بهتر شدن محتوا، این است که محتوا را بر اساس آمار و اطلاعات دقیقی بنویسید. در اینصورت هنگامی که کسی بخواهد اطلاعاتی را که در مطالعه شما در یک مقاله ارائه شده است را ذکر کند، فقط یک راه برای انجام آن وجود دارد و آن لینک کردن به شماست. مقاله و تحقیق باکیفیت باید سؤالات حیاتی مرتبط با حوزه کسب و کار را پاسخ دهد و ارزشی را برای مخاطبان شما فراهم کند. محتوای تحقیقاتی میتواند زمان و تلاش زیادی را برای تولید بگیرد؛ اما اغلب منجر به بکلینکهای باکیفیت میشود.
یکی از سخت ترین و در عین حال بهترین روش های لینک سازی کلاه سفید، برند سازی است. در واقع وب سایت هایی که در زمینه کاری خود مطرح هستند و خدمات خوبی را ارائه داده اند، لینک های خوبی نیز می گیرند. همان طور که در قسمت های قبلی این مقاله نیز اشاره کردیم، مؤسسه ای مانند رایا مارکتینگ، می تواند کمک بسیار زیادی در زمینه ی ساخت لینک به شما ارائه دهد. شما می توانید برای دریافت خدمات بک لینک و به طور کلی خدمات مربوط به لینک سازی به سادگی به سایت این مجموعه مراجعه کنید. بهتر است بدانید که ثبت سفارش بک لینک در این مؤسسه به صورت آنلاین نیز، امکان پذیر است.
لینک شکسته (broken link) یک لینک در وبسایت است که دیگر به محتوایی که قرار است به آن ارجاع داده شود، منجر نمی شود. یک لینک شکسته می تواند به روش های بی شماری مثل اشتباه در هنگام لینک دادن، حذف صفحه مورد نظر و… اتفاق بیفتد. دنبال شواهدی باش که نشون میده صفحههات دارن تو نتایج جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات جستجوی هدفت بالا میان. برای ایدههای سایتهایی که میتونی اضافه کنی، ببین وقتی یه کلمه کلیدی هدف رو تو گوگل جستجو میکنی چی میاد، یا چک کن که دیگران تو حوزهات به چی لینک میدن. اینجوری، این پستهای شبکه ای اقتدار محتوای ستونی رو تقویت میکنن که بالای سلسله مراتب سایت قرار داره.
تو یه استراتژی لینکسازی، مهمه که بدونی نمیتونی فقط به خارج از سایتت نگاه کنی. پس به جای اینکه لینکسازی رو مصنوعی انجام بدی، فقط وقتی لینک اضافه کن که برای کاربر معنی داشته باشه. گوگل با کمک ربات های خزنده یا crawler خود، سایت های مختلف را بررسی می کند. این ربات ها در سطح صفحات وب حرکت می کنند و اطلاعات سایت های مختلف را برای گوگل ارسال می کنند. از آنجایی که قدرت گوگل در پیدا کردن صفحات جدید کم است، این ربات ها از لینک های موجود در صفحات مختلف نیز استفاده می کنند.
در واقع این 2 عبارت (Nofollow یا Dofollow) به گوگل میگویند که صاحب وب سایت، سایت مقصد را تایید میکند یا نه! یعنی اگر از بخش کامنت های فرین آکادمی الان یک لینک به سایت خودتان بدهید، وجود خاصیت Nofollow در آن به گوگل میگوید که فرین آکادمی سایت مقصد را تایید نمیکند. شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید.
اما اگه یه سایت وردپرسی داری، پلاگینهایی مثل Redirection کار رو راحت میکنن. مثلاً، در مورد رادزاد، میتونیم بگیم که پستمون درباره سئو یه محتوای ستونی (Pillar) هست. وقتی شرکای ایدهآلت رو پیدا کردی و بهشون نزدیک شدی، میتونی روشهایی برای تولید بکلینک پیشنهاد بدی. در نتیجه، میتونی شرکای احتمالی رو مستقیماً تو نتایج جستجو ارزیابی کنی. برای ارزیابی قابلیت اعتماد، الگوریتم جستجو فاکتورهایی مثل سن دامنه، استفاده از گواهیهای امنیتی و کیفیت محتوا رو در نظر میگیره.
پس حتماً نگاهی به کارهایی که برندهای دیگه تو صنعتت انجام میدن بنداز، مخصوصاً اگه برای کلمات کلیدی هدفت رتبه بالاتری از تو دارن. اگرچه ممکنه یکم طول بکشه، اما گوگل به زودی این سایتها رو تو رتبهبندیش در نظر نمیگیره. خیلی مؤثره در پیدا کردن لینکهای شکسته تو سایتت و بعد بررسی ریدایرکتهایی که انجام میدی. پستهای مهمان تو سالهای اخیر خیلی بیاعتبار شدن چون این روش محبوب شد و هدف اصلیش رو از دست داد. برای افزایش شانس به اشتراک گذاری، روی ایجاد داراییهای دیجیتال قابل لینک دادن سرمایهگذاری کن.
متأسفانه رایگان نیست – اشتراکها از 39.99 پوند در ماه شروع میشن – اما میتونی قبل از اینکه چیزی پرداخت کنی بعضی URLها رو تست کنی. همچنین، این ابزار بهت هشدار میده اگه به خاطر روشهای کلاه سیاه جریمهای دریافت کرده باشی. بعد از یافتهها برای ایجاد پستهای وبلاگ، اینفوگرافیکها، ویدئوها و موارد دیگه به یادموندنی و مفید استفاده کن. همونطور که هر تولیدکننده محتوا و بازاریاب قبلاً میدونه، تحقیق دقیقی که به مخاطب ارزش میده، بینظیره. در نهایت، هیچ ترفند یا استراتژیای نمیتونه قدرت محتوای فوقالعاده رو شکست بده. علاوه بر این ابزار، میتونی سعی کنی مستقیماً با مدیر سایت صحبت کنی تا بکلینک رو حذف کنه.
لینک سازی یا لینک بیلدینگ (Link Building) یکی از روشهای بسیار مهم و اساسی در سئو و بهبود رتبه سایتها در موتورهای جستجو است. در این روش، تعداد و کیفیت لینکهایی که به یک سایت داده شدهاند، مورد بررسی قرار میگیرد و سعی میشود با افزایش تعداد و کیفیت این لینکها، رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بهبود یابد. در این مقاله، به بررسی مفهوم لینک سازی، اهمیت آن برای سئو سایتها و روشهای مختلف لینک سازی پرداخته میشود. پست مهمان یکی دیگر از روشهای لینک بیلدینگ است که به شما امکان میدهد با نوشتن محتوا برای وبسایتهای دیگر و پاسخ به سوال مخاطبان آن سایت، اعتبار سایت خود را در نزد گوگل و کاربران افزایش دهید. در این روش، شما بهعنوان مهمان برای وبسایتهای دیگر محتوا تولید میکنید و در این محتوا لینکهایی به صفحات خود قرار میدهید تا به کاربران کمک کند به پاسخ سوالهایی که دارند برسند.
راهنمای (قوانین) گوگل یکی از مباحث مهمی است که در آینده در مورد آن صحبت خواهیم کرد. استفاده از متن لنگر بک لینک یکی از اصول اساسی در استراتژی های لینک بیلدینگ می باشد که به بهبود جایگاه یک وب سایت در موتورهای جستجو کمک می کند. متن لنگر یا انکرتکست عبارت ها یا کلماتی هستند که به صورت پیوندها در متن وب سایت یا مقالات استفاده می شوند و به صفحه اصلی و یا صفحه های خاص دیگری از یک وب سایت لینک می شوند. در این راستا، استفاده از متن لنگر مناسب می تواند اثربخشی بیشتری در جلب بک لینک های با کیفیت و افزایش اعتبار وب سایت داشته باشد. ایجاد ارزش برای کاربران، یعنی ارائهی اطلاعات و خدماتی که برای کاربران مفید و جذاب باشد، میتواند به افزایش لینک سازی و بهبود سئو کمک کند. با ایجاد محتوای منحصر به فرد و با کیفیت، میتوانید باعث جذب ترافیک و لینک شدن از سایتهای مرتبط شوید.
این مقاله آموزش لینک بیلدینگ و نحوه لینک سازی با کیفیت را بیان خواهد کرد. همانطور که گفتیم، لینک بیلدینگ به عنوان یکی از استراتژیهای اصلی سئو، شامل روشهای متعددی برای کسب لینکهای ورودی از وبسایتهای دیگر به سایت شما است. این فرایند با هدف افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و بهبود اعتبار سایت انجام میشود. در این بخش به معرفی انواع روشهای لینک بیلدینگ میپردازیم که میتواند به شما کمک کند تا استراتژیهای مؤثری برای بهبود سئو سایت خود اجرا کنید. افرادی مانند مت کاتز به اهمیت لینک به عنوان سیگنال رتبهبندی در موتورهای جستجو اشاره کردهاند، اما در عین حال به افراد هشدار دادهاند که نباید انرژی خود را تنها بر روی لینک بیلدینگ صرف کنند. در استراتژی لینک بیلدینگ، موارد مختلفی وجود دارند که می توانند بر کیفیت یا کمیت لینک ها تأثیر بگذارند.
در اصطلاح لینکسازی، لینکهای خارجی از سایتهای دیگه میان که بهشون بکلینک یا لینکهای ورودی هم میگن. در این محتوا روش های قانونی و غیرقانونی لینک بیلدینگ را به شما گفتیم. همچنین به شما یاد دادیم که با رعایت یک سری اصول، لینک ها را به صورت طبیعی و واقعی بگیرید. اما باز هم تاکید می کنیم که برای گرفتن بک لینک با یک مشاور سئو مشورت کنید تا در این زمینه دچار مشکل نشوید. به همین دلیل اگر شما از وب سایت های معتبر، پر بازدید و شناخته شده رپورتاژ آگهی بگیرید، قطعا به جذب مشتری و برندسازی خود کمک کرده اید.
چرا که به این وب سایت اطمینان کامل داشته و می دانید بی دلیل برندی را معرفی نمی کند. منظور از لینک سازی داخلی، لینک سازی هدفمند برای هر کلمه کلیدی و صفحه مربوط به آن کلمه می باشد. در واقع هر کلمه کلیدی باید صفحه هدف (landing page) جداگانه ای داشته باشد تا گوگل متوجه شود که سایت به صورت تخصصی در حال فعالیت روی کلمه های مطرح شده است. به طور کلی، استراتژی تنوع در منابع لینک می تواند به بهبود جایگاه سایت شما در نتایج جستجو کمک کند و از پنالتی های محتمل موتورهای جستجو جلوگیری نماید. بنابراین، افزودن لینک هایی از منابع مختلف و مرتبط به استراتژی لینک بیلدینگ ، می تواند تأثیر مثبتی بر سئو و رتبه بندی سایت شما داشته باشد. یک سوال مهم؛ تفاوت خرید بک لینک با ساخت بک لینک در چیست؟ ببینید در گذشته ساخت بک لینک کار نسبتاً آسان تری بود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/